Vynález ozubených kol přinesl světu nebývalé možnosti, dnes bychom vůbec neznali např. mechanické budíky a nástěnné hodiny, nemohli bychom používat běžné kuchyňské spotřebiče, elektrické stroje a nástroje a samozřejmě bychom ani nejezdili autem, vlakem, autobusem, a pochopitelně by neexistovala letecká doprava.
Ozubené kolo je neuvěřitelně důmyslná strojírenská součást různých soukolí, která pohání obrovské množství různých mechanismů. Aby mohly tyto mechanismy správně pracovat, musí být ozubená kola zhotovena s naprostou přesností a z požadovaného materiálu. Klíčové je zejména ozubení, které musí mít tvar takový, aby kola zůstala v záběru, nezadrhávala se a vydržela dostatečně dlouho velká mechanická namáhání. Vývoj výroby ozubených kol dospěl ke zjištění, že nejlepší tvar zubů odpovídá tzv. evolventě.
Některá ozubená kola se vyrábí tak, že se po obvodu ozubených kol frézuje jedna drážka mezi zuby za druhou tak, až vzniká na obou stranách zubů dokonalá evolventa. Toho lze docílit pouze tvarovou modulovou frézou.
Modulové frézy jsou strojírenské nástroje, vyráběné z rychlořezné oceli, označované jako HSS. Tento nástroj je pak schopen obrábět obvyklé kovové materiály, jako je slitina hliníku, mosaz, bronz, litina a samozřejmě ocel. Ozubená kola z oceli mohou být z běžného konstrukčního materiálu, uhlíkové oceli od třídy 11 a 12 s nízkými požadavky na namáhání, až po ušlechtilou ocel třídy 16, např. pro diferenciály převodových skříní.
Frézování ozubených kol se provádí na strojích, které nazýváme frézkami, zatímco nástroje se obecně pojmenovávají jako frézy. Princip frézování spočívá v tom, že se otáčí nástroj, a posuv vůči nástroji provádí pevně upnutý obrobek, tedy v tomto případě ozubené kolo. Frézování je spolu se soustružením nejrozšířenější činnost ve strojírenské výrobě.